Narodziny w Hipermarkecie
Kategoria: Akryl/Techniki mieszane
Autor: Wieczorek
Wielkość: 135cmX94cm
Okres przedświąteczny to dla specjalistów od
marketingu szczególny czas, w którym można zwabić do masowego zakupu klienta. W
okresie świąt „Bożego Narodzenia” 2004r., w jednym z hipermarketów tuż przed
głównym wejściem do poszczególnych sektorów handlowych, ustawiono tzw. szopkę
betlejemską. Zjawisko było tym bardziej ciekawe, iż kupujący rozmaite towary
ludzie odwiedzali sklep również i w wigilię (24 grudnia). Swoista pasterka
odbywała się jednak w zupełnie nowym otoczeniu.
W 2005r. natomiast
specjaliści od reklamy tuż przed świętami zaaranżowali w polskich
hipermarketach jasełka; śpiewano kolędy, dzieci recytowały wierszyki na temat
narodzin dzieciątka „Jezus”.
W przestrzeni
postmodernistycznego hipermarketu doszło do wtórnego uobecnienia całej skali
wartości, postawiono bowiem zagadnienia ze sfery duchowej na równi z zakupem
Coca Coli, proszku do prania etc. - Rodzący się „Jezus” w hipermarkecie został
skonsumowany na podobieństwo paczki chipsów. Dla współczesnych zjadaczy chleba „Jezus” stał się
towarem, który narodził się w hipermarkecie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz