Translate

wtorek, 15 października 2013

Born in the Hipermarket /2006/




Narodziny w Hipermarkecie   

Kategoria: Akryl/Techniki mieszane
Autor: Wieczorek
Wielkość: 135cmX94cm



  Okres przedświąteczny to dla specjalistów od marketingu szczególny czas, w którym można zwabić do masowego zakupu klienta. W okresie świąt „Bożego Narodzenia” 2004r., w jednym z hipermarketów tuż przed głównym wejściem do poszczególnych sektorów handlowych, ustawiono tzw. szopkę betlejemską. Zjawisko było tym bardziej ciekawe, iż kupujący rozmaite towary ludzie odwiedzali sklep również i w wigilię (24 grudnia). Swoista pasterka odbywała się jednak w zupełnie nowym otoczeniu.

W 2005r. natomiast specjaliści od reklamy tuż przed świętami zaaranżowali w polskich hipermarketach jasełka; śpiewano kolędy, dzieci recytowały wierszyki na temat narodzin dzieciątka „Jezus”.

W przestrzeni postmodernistycznego hipermarketu doszło do wtórnego uobecnienia całej skali wartości, postawiono bowiem zagadnienia ze sfery duchowej na równi z zakupem Coca Coli, proszku do prania etc. - Rodzący się „Jezus” w hipermarkecie został skonsumowany na podobieństwo paczki chipsów. Dla współczesnych zjadaczy chleba „Jezus” stał się towarem, który narodził się w hipermarkecie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz